Garajul Ciclop, simbol al Modernismului bucureștean

Garajul Ciclop, simbol al Modernismului bucureștean

b-dul Gheorghe Magheru nr. 6-8, sector 1, București
Centru


Preț disponibil la cerere
An
1923
An 1923
Teren
2,021
m2
Teren 2,021 m2
Construit
16,168
m2
Construit 16,168 m2
  • Turistic
  • Retail
  • Cultural
  • Birouri
  • Public
Poze și clipuri de la Garajul Ciclop, simbol al Modernismului bucureștean
https://ahe-ro.s3.amazonaws.com/5439/ciclop-%284%29.jpg
https://ahe-ro.s3.amazonaws.com/5447/ciclop-%281%29.jpg
https://ahe-ro.s3.amazonaws.com/5461/ciclop-%289%29.jpg
https://ahe-ro.s3.amazonaws.com/5458/ciclop-%2810%29.jpg
https://ahe-ro.s3.amazonaws.com/5466/ciclop-%2828%29.jpg
https://ahe-ro.s3.amazonaws.com/5451/ciclop-%283%29.jpg
https://ahe-ro.s3.amazonaws.com/5452/ciclop-%286%29.jpg
https://ahe-ro.s3.amazonaws.com/5455/ciclop-%2813%29.jpg
https://ahe-ro.s3.amazonaws.com/5463/ciclop-%288%29.jpg
https://ahe-ro.s3.amazonaws.com/5459/ciclop-%2812%29.jpg
https://ahe-ro.s3.amazonaws.com/5464/ciclop-%287%29.jpg
https://ahe-ro.s3.amazonaws.com/5457/ciclop-%282%29.jpg
https://ahe-ro.s3.amazonaws.com/5460/ciclop-%285%29.jpg
https://ahe-ro.s3.amazonaws.com/5456/ciclop-%2814%29.jpg
https://ahe-ro.s3.amazonaws.com/5449/ciclop-%2819%29.jpg
https://ahe-ro.s3.amazonaws.com/5445/ciclop-%2816%29.jpg
https://ahe-ro.s3.amazonaws.com/5446/ciclop-%2818%29.jpg
https://ahe-ro.s3.amazonaws.com/5443/ciclop-%2821%29.jpg
https://ahe-ro.s3.amazonaws.com/5454/ciclop-%2817%29.jpg
https://ahe-ro.s3.amazonaws.com/5444/ciclop-%2824%29.jpg
https://ahe-ro.s3.amazonaws.com/5441/ciclop-%2823%29.jpg
https://ahe-ro.s3.amazonaws.com/5450/ciclop-%2826%29.jpg
https://ahe-ro.s3.amazonaws.com/5440/ciclop-%2822%29.jpg
https://ahe-ro.s3.amazonaws.com/5603/Cinema-si-Bloc-Scala---foto-arhiv%C4%83.jpg
https://ahe-ro.s3.amazonaws.com/5604/Cinema-si-Bloc-Scala---foto-arhiv%C4%83-2.jpg
Despre Garajul Ciclop, simbol al Modernismului bucureștean


Clădire de referință pentru Modernismul bucureștean, Garajul Ciclop a fost prima parcare supraetajată din România și primul imobil european ridicat cu sistem anti-seismic pe role. Interiorul dezvăluie o concepţie structurală remarcabil de modernă pentru momentul construirii, fiind organizat în jurul...

Clădire de referință pentru Modernismul bucureștean, Garajul Ciclop a fost prima parcare supraetajată din România și primul imobil european ridicat cu sistem anti-seismic pe role. Interiorul dezvăluie o concepţie structurală remarcabil de modernă pentru momentul construirii, fiind organizat în jurul unui atrium ce se desfășoară pe înălţimea a patru etaje, cu două rampe laterale pentru accesul mașinilor. Structura de rezistenţă este realizată integral din beton armat. Bulevardul G-ral. Gh. Magheru se numea la 1913 „Ion C. Brătianu”, modificat în 1931 cu „Take Ionescu”, actuala denumire fiind stabilită în 1948. În perioada interbelică, a devenit cea mai modernă arteră din București. De o parte și de alta au fost înălțate clădiri moderne cu 10 etaje, din beton armat, care au indignat opinia publică la momentul ridicării: blocul Carlton, hotelurile Ambassador și Lido, blocul și cinematograful ARO (azi Patria), blocul Scala. La 1915, terenul din Bulevardul Brătianu 42 colț cu C. A. Rosetti se afla în proprietatea lui Dumitru Marinescu Bragadiru (1842-1915), ajuns al treilea industriaș al Europei la început de secol XX. În 1923, moștenitorii săi devin proprietari în indiviziune ai imobilului, compus din clădire și teren de 3600 mp. La 8 martie 1928 se semnează contractul de închiriere între aceștia și Societatea Comanditară CICLOP pentru „o parte din imobilul situat în Bulevardul Brătianu 42”. Societatea chiriașă se obliga să construiască o clădire de beton armat cu 4 etaje plus subsol, pe o suprafață de aproximativ 1350 mp. Imobilul este dat în folosință la 29 aprilie 1930. În 1938, se eliberează autorizația de construire pentru deschiderea unei cafenele la parter, cu vedere spre atelierele auto. Clădirea a avut funcțiunea inițială de garaj supraetajat și atelier auto, în primă fază fiind construite cinci niveluri. Subsolul găzduia spații de parcare și tehnice, la parter se aflau spații comerciale și atelierul auto, iar la etaje spații de parcare și tehnice. În 1940 se adaugă două niveluri – 5 și 6, care vor funcționa ca spații de birouri. Imobilul a fost naționalizat în 1950. În 2001, garajul CICLOP a fost retrocedat parțial moștenitorilor Bragadiru, iar în 2015 retrocedat reîntregit în proporție de 100%. Spațiul amplu are un potențial uriaș, atestat de evenimentele culturale desfășurate aici. În luna mai 2015, imobilul a găzduit a doua ediție a Pavilionului de Artă București – Art Safari, eveniment care a adunat aproximativ 20.000 de iubitori de artă. Prin locația ultracentrală și valoarea simbolică, atestată de clasarea în Lista Monumentelor Istorice, imobilul Ciclop poate juca un rol marcant în peisajul urban contemporan al oraşului Bucureşti. Garajul Ciclop se poate vinde individual sau la pachet cu Cinematograful Scala, parte a aceluiași ansamblu arhitectural. Surse: Alexandru Ofrim, Străzi vechi din Bucureștiul de azi, ed. Humanitas, București, 2011 arhitectura-1906.ro Foto: Andrei Mărgulescu
mai puțin

Detalii proprietate

An
1923
Suprafață teren
2,021 m2
Suprafață construită
16,168 m2
Suprafață utilă
11,605 m2
Amprentă la sol
2,021 m2
Etaje
S+P+6E
Cod LMI
B-II-m-B-19114
Clasificare
Monument istoric reprezentativ pentru patrimoniul cultural local, clasă B.
ID Proprietate
B91AHE-B

Solicită detalii despre proprietate

*obligatoriu

Proprietăți similare

Abonează-te la newsletterul nostru

Povești neștiute despre palate, conace, case istorice și luxul contemporan